niedziela, 20 października 2013

TAŚMA

Witajcie:)
Przede wszystkim: jak Wasze pośladki? Technika prawidłowego wykonania sqat'u, mam nadzieje, opanowana?:)
Mam nadzieje, że poznacie siłę tego ćwiczenia i zauważycie szybko jego efekty.
Tym czasem chciałam polecić trening z "przyrządem" , chyba trochę na wyrost to określenie, ale...
Mowa o TAŚMIE. Wspaniały twór do ćwiczeń domowych, lekki i przyjemny, da się schować wszędzie.
TAŚMA jest wspaniała podczas ćwiczeń wzmacniających ręce, nogi, brzuch, plecy. Wykorzystuje sie ją również w pilatesie i strechingu, ale mnie interesuje jej szerokie zastosowanie podczas kształtowania ciała. Każde ćwiczenie, które możemy wykonać z udziałem hantli, równie dobrze możemy wykonać z taśmą.
Myślicie sobie pewnie, jakie obciążenie daje nam taka taśma? Przede wszystkim, taśmy są wykonane z rozciągliwego materiału (lateks, guma itp) co sprawia, iż opór podczas rozciągania jest wprost proporcjonalny do siły wkładanej w naciąganie taśmy. Czyli, im większy problem z rozciągnięciem taśmy, tym większą siłą działamy by tego dokonać. Obciążenie nasze w tym wypadku to opór, co powoduje, że sami możemy regulować "obciążenie" i tym samym intensywność ćwiczenia.
Możliwości rozciągnięcia taśmy zależą również od wybranej taśmy. Są one różnej "mocy". Oznaczają to kolory (żółty, zielony, czerwony, granatowy, czarny), oczywiście kupując taką taśmę należy przeczytać z jaką siłą mamy do czynienia, ponieważ producenci, często odchodzą od wyznaczonych standardowych kolorów.
Zalety treningu z taśmą są oczywiste, moc ćwiczenia regulujemy sami, często obciążenie hantli jest mniejsze niż to, które sami sobie wyregulujemy podczas ćwiczeń. Taśma jest mniej kontuzyjna. Możemy wykonać wiele więcej ćwiczeń z nią niż z hantlami, w zasadzie, każde ćwiczenie możemy doposażyć w taśmę i trochę je przez to utrudnić. stare ćwiczenia nabiorą nowego wyrazu. Ćwiczenia z taśmą świetnie poruszają mięśnie do pracy, wysmuklają je i wzmacniają. Bardzo pomocna w walce z cellulitem. Opór, który nie jest jednostajny sprawia, że mięśnie wykonują cięższą pracę co zaowocuje lepszą efektywnością ćwiczenia.
Ćwicząc z taśmą należy pamiętać, by przy okręcaniu jej wokół nadgarstka, czy kostki, nie odciąć dopływu krwi.
Dlaczego dziś o taśmie, ponieważ zorganizowałam sobie dziś trening z jej udziałem, od bardzo dawna i przypomniało mi się jak właśnie proste ćwiczenia można przenieść na poziom wyżej.
Gorąco zachęcam do tego niezbyt drogiego zakupu.

Pisałam, że niebawem będą zdjęcia z ćwiczeniami, niestety ciągle coś krzyżuje mi plany, więc błagam jeszcze o chwilę cierpliwości. Obiecuję, że jak będą szybko je wstawię, opiszę a później połączę w treningi "gotowe do spożycia" ;) Będą ćwiczenia z taśmą, z piłką, prawidłowe pozycje: squat, plank oraz inne pozycje plank i wiele wiele wiele....
Jeszcze troszkę.
Wrzucam wam parę pozycji z taśmą, żebyście dostrzegły jej wielofunkcyjność
:*
To naprawdę ziarnko piasku w morzu ćwiczeń z taśmą :)

6 komentarzy:

  1. słyszałam o niej, podobno jest bardzo skuteczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, polecam ją w 100%. Taka niepozorna a wiele może :) Bardzo skutecznie wspomaga i urozmaica ćwiczenia, zwłaszcza jeśli ćwiczymy w zaciszu swojego domu:)
      Podobnie jak piłka, moja ukochana, o której w następnym poście:)

      Usuń
  2. Kiedyś mialam okazję ćwiczyć z tymi taśmami i uważam, że są naprawdę świetne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma co wspominać tylko bracć się za ćwiczenia. Ja dziś znowu trening z taśmami zaliczyłam :)

      Usuń
  3. Taśmy to bardzo dobry pomysł na rzeźbienie ciała. I tak prawdę mówiąc można je śmiało polecić zarówno kobietom jak i mężczyznom. Sam ćwiczę od czasu do czasu z taśmą. Doskonałe urozmaicenie treningu siłowego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak ja już polubiłam taśmy :D

    OdpowiedzUsuń